دانلود مقاله بررسی پاک سازی شیمیایی رسوب آلاینده از سطح های سیلیسیم و کروم دستگاه های صنعتی با استفاده از عامل های کی لیت کننده

0

مقاله بررسی پاک سازی شیمیایی رسوب آلاینده از سطح های سیلیسیم و کروم دستگاه های صنعتی با استفاده از عامل های کی لیت کننده که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۲ در پژوهش های کاربردی در شیمی (پژوهش های شیمی کاربردی) از صفحه ۴۷ تا ۵۴ منتشر شده است.
نام: بررسی پاک سازی شیمیایی رسوب آلاینده از سطح های سیلیسیم و کروم دستگاه های صنعتی با استفاده از عامل های کی لیت کننده
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بازجذب
مقاله عامل کی لیت کننده
مقاله نمک دی سدیم EDTA
مقاله میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: خسروی مرتضی
جناب آقای / سرکار خانم: طالبی ساناز

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
در این پژوهش به منظور پاک سازی آلودگی های سرب از سطح های سیلیسیمی و کرومی دستگاه های صنعتی، از محلول پاک کننده ای شامل هیدروژن پراکسید (به عنوان عامل اکسید کننده) و نمک دی سدیم EDTA (اتیلن دی آمین تترا استیک اسید) به عنوان عامل کی لیت کننده استفاده شد. طیف های UV محلول پاک کننده پس از پاک سازی آلودگی های سرب، نشان داد که کمپلکس Pb(EDTA) در محلول تشکیل شده است، که تشکیل این کمپلکس می تواند در جلوگیری از بازجذب سرب بر سطح های فلزهای پایه دستگاه های صنعتی نقش مهمی را ایفا کند. با استفاده از بررسی تصویرهای میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) می توان دریافت که محلول پیشنهاد شده در شرایط انتخاب شده برای حذف آلودگی های سرب، به سطح فلز پایه آسیب نمی زند و محلول مناسبی برای این فرایند خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.