دانلود مقاله جداسازی اکتینومیست های مولد مواد آنتی باکتریال برعلیه استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین از خاکهای منطقه آستارا

0

مقاله جداسازی اکتینومیست های مولد مواد آنتی باکتریال برعلیه استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین از خاکهای منطقه آستارا که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در خرداد و تیر ۱۳۹۳ در مجله دانشگاه علوم پزشکی قم از صفحه ۵۹ تا ۶۸ منتشر شده است.
نام: جداسازی اکتینومیست های مولد مواد آنتی باکتریال برعلیه استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین از خاکهای منطقه آستارا
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اکتینومیست ها
مقاله فعالیت ضدمیکروبی
مقاله استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین
مقاله استرپتومایسس

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: امیرمظفری نور
جناب آقای / سرکار خانم: درویشی ویزنه سهیلا
جناب آقای / سرکار خانم: عیسی زاده خسرو
جناب آقای / سرکار خانم: طاهری علیرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: استافیلوکوکوس اورئوس از عوامل مهم عفونت های شدید در بیمارستان و جامعه است و سویه مقاوم به متی سیلین (MRSA) این باکتری، شیوع و مرگ و میر بالایی دارد. این مطالعه با هدف جداسازی اکتینومیست های تولیدکننده مواد آنتی باکتریال برای درمان آنتی بیوتیکی و کنترل پخش عفونت صورت گرفت.
روش بررسی: پس از نمونه برداری از خاکهای مناطق مختلف شهرستان آستارا، برای جداسازی و خالص سازی اکتینومیست ها از محیط کشت Starch Casein Agar (SCA) استفاده شد. در مرحله بعد، با غربالگری اولیه به روش تلقیح نقطه ای، بررسی خواص ضدمیکروبی بر روی ۹۶ ایزوله انجام شد. سپس از محیط کشت اختصاصی ISP2 برای جداسازی استرپتومایسس ها در مرحله غربالگری ثانویه استفاده شد و با تعیین قدرت ضدمیکروبی علیه MRSA، سویه های قوی از نظر تولید مواد ضدمیکروبی با روش انتشار در چاهک و بر اساس قطر هاله عدم رشد انتخاب شدند. در مرحله آخر برای شناسایی ایزوله های فعال از تست های بیوشیمیایی مختلف مانند تست مصرف قند، اوره آز، مصرف سیترات و غیره استفاده شد.
یافته ها: از ۵۱ نمونه خاک جمع آوری شده از مناطق مختلف آستارا، ۹۶ ایزوله اکتینومیست جداسازی شد. در غربالگری اولیه، ۹ ایزوله فعالیت ضدباکتریایی نشان دادند که از این تعداد ۳ ایزوله، FS38, AS22 و AS13 در انتخاب ثانویه فعال بودند و به ترتیب هاله هایی به قطر ۲۸، ۱۷ و ۱۵mm نشان دادند.
نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان داد خاکهای شهرستان آستارا غنی از ایزوله های فعال در زمینه تولید مواد آنتی باکتریایی می باشد که نیازمند بررسی های بیشتری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.