دانلود مقاله رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و پراکندگی بازده غیرعادی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

0

مقاله رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و پراکندگی بازده غیرعادی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۹۱ در پژوهش های تجربی حسابداری از صفحه ۱۹ تا ۳۴ منتشر شده است.
نام: رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و پراکندگی بازده غیرعادی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کیفیت گزارشگری مالی
مقاله اقلام تعهدی
مقاله اقلام تعهدی اختیاری
مقاله مجذور اقلام تعهدی اختیاری

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مقدم عبدالکریم
جناب آقای / سرکار خانم: احمدی نژاد مصطفی
جناب آقای / سرکار خانم: جوانمردی سلطان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف این پژوهش، بررسی نحوه تاثیرگذاری کیفیت گزارشگری مالی بر پراکندگی بازده غیرعادی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بر اساس ادبیات، کاهش در کیفیت گزارش گری مالی موجب افزایش نوسان بازده غیرعادی سهام شرکت ها می شود (راجگوپال و وینکتچالم، ۲۰۱۱). در این پژوهش، داده ها به صورت سالانه و برای دوره زمانی ۱۳۸۶الی ۱۳۸۸ مورد بررسی قرار گرفته اند.
به منظور اندازه گیری کیفیت گزارشگری مالی از سه معیار کاهش در کیفیت اقلام تعهدی، اقلام تعهدی اختیاری و مجذور اقلام تعهدی اختیاری استفاده و پراکندگی بازده غیرعادی سهام نیز از طریق واریانس بازده غیرعادی ماهانه سهام اندازه گیری شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که هموارسازی سود با استفاده از اقلام تعهدی کل و اقلام تعهدی اختیاری توسط بازارهای سهام درک و باعث افزایش واریانس بازده غیرعادی سهام شرکت ها می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.