دانلود مقاله گزارش یک مورد پارگی رحم باردار ۱۲ هفته ای به دنبال سقط تروماتیک قبلی

0

مقاله گزارش یک مورد پارگی رحم باردار ۱۲ هفته ای به دنبال سقط تروماتیک قبلی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در خرداد و تیر ۱۳۹۳ در مجله دانشگاه علوم پزشکی قم از صفحه ۸۱ تا ۸۴ منتشر شده است.
نام: گزارش یک مورد پارگی رحم باردار ۱۲ هفته ای به دنبال سقط تروماتیک قبلی
این مقاله دارای ۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سزارین
مقاله پارگی رحم
مقاله سقط

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: قربانی مریم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: پارگی رحم، یک عارضه تهدیدکننده زندگی با موربیدیته و مورتالیتی بالای مادر و جنین است. هیستروسکوپی، سقط تروماتیک، استفاده نامناسب از اکسی توسین، دستکاری ها، هیدرآمنیوس، حاملگی چند قلو و… از علل پارگی رحم است. در این مقاله به ارائه یک مورد در رابطه با پارگی رحم باردار در سه ماهه اول بارداری به دنبال سقط تروماتیک پرداخته شده است.
معرفی مورد: بیمار خانم ۳۱ ساله ای G4P2A1L2، با حاملگی ۱۲ هفته و سابقه ۲ بار عمل سزارین و یک سقط تروماتیک، ۲ ماه قبل از بارداری فعلی است،که با شکایت درد شکمی و خونریزی به بیمارستان انتقال داده شد. در معاینه بالینی، کل ناحیه شکمی بیمار تندرنس داشت و بیمار از تنگی نفس، حالت تهوع و استفراغ شاکی بود. در معاینه واژینال نیز دهانه سرویکس کاملا بسته و خونریزی بیمار کمی بیش از لکه بینی بود. علائم حیاتی در بیمار کاهش نشان داد و تنگی نفس بیمار رو به وخامت گذاشت. میزان هموگلوبین از ۱۳ به  4.5mg/dl کاهش یافت. پزشک سونولوژیست طی سونوگرافی واژینال گزارش داد به دلیل پر بودن حفره شکمی و لگنی از خون و مایع آزاد، امکان بررسی وجود نداشته و احتمال حاملگی خارج رحمی پاره شده همراه با حاملگی رحمی وجود دارد. بعد از انجام سونوگرافی، بیماربه اتاق عمل منتقل شد. در اتاق عمل بعد از لاپاراتومی، بلافاصله جنین همراه با ساک حاملگی درون حفره شکم دیده شد. تشخیص پارگی رحم از محل انسزیون قبلی بود که توسط پزشک ترمیم شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.