نکات کلیدی در چاپ دیجیتال و تدبیرها

0

-دستگاه های دیجیتال قابلیت تولید تصویر تا Dpi1000 را دارند البته اگر به طور معمولی تصاویر مورد نظر سنگ و … باشد رزولوشن 200تا Dpi300 کافیست این میزان رزولوشن و کیفیت تصویر به مراتب از چاپ روتاری بالاتر است .

نکات کلیدی در چاپ دیجیتال و تدبیرها:

برای این که از دستگاه دیجیتال پرینتر به نحو احسن استفاده نماییم باید نکاتی را مدنظر داشته باشیم در این خصوص باید مواردی از قبیل نظافت و تمیزی دستگاه کنترل هدایت دقیق و بدون هرگونه جا به جایی کاشی (سیستم محرکه و انتقال کاشی) و برخی از علل احتمالی خرابی های دستگاه اطلاع داشته باشیم .

نظافت و تمیزی :

دستگاه دیجیتال پرینتر به شدت نسبت به آلودگی حساس است این حساسیت به دلیل سیستم های پیچیده الکترونیک و دقت سنسورهای دستگاه و همچنین هدهای آن است در محیط صنعتی کارخانه تولید کاشی که نسبت ذرات گردو غبار در فضای کارخانه بسیار بالاست باید طی کل دستگاه در یک محفظه قرار داشته شود تا از آلوده شدن آن جلوگیری شود .

این کار علاوه بر مشکل آلودگی امکان کنترل های کارکرد محیط نیز کمک می کند زیرا می توان با نصب سیستم های تهویه مطبوع در بین کابین و یا محفظه همیشه های کاکرد و دستگاه را کنترل نمود .آلودگی هایی که ممکن است منجر به خرابی دستگاه شود به دو نوع خاص و خارجی تقسیم می شود :

موارد داخلی :

-الودگی رنگ -انقضای زمان صرف زنگ

-الودگی داخل ماشین و مسیر های رنگ

-راه سازی شیمیایی بین رنگ قطعات ماشین ها

-خوردنده بودن رنگ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.