آشنایی با نحوه پرداخت هزینه طرح

0

*- هزینه های هر طرح به تناسب مراحل زمانبندی طرح مشخص گردد.

*- نحوه پرداخت هزینه طرح، به تفکیک مراحل و بر اساس گزارش محقق از انجام هر مرحله .زمانبندی شده مشخص گردد

مورد استفاده و غیره در طرح تحقیق ذکر گردد. تامین منابع مالی پژوهشی بسیار وقت گیر است، با محقق باید بودجه ای گزارش کند که واقع بینانه باشد. محقق باید در پروپوزال خود مشخص کند که برای انجام پروژه دقیقاً از مؤسسه تأمین کننده چه مقدار اعتبار نیاز دارد. اعتبار مورد نیاز باید با واقعیت منطبق باشد. مؤسسه های تأمینکننده اعتبار مالی به دلیل درخواستهای زیاد برای اعطای پول و تجارت عملی به راحتی متوجه میشوند آیا اعتبار درخواستی با واقعیت منطبق است یا خیر. بنابراین بهتر است قبل از نهایی شدن پروپوزال، هزینه های درخواستی توسط شخص دیگری که در سازمان محل کار محقق مشغول فعالیت است کنترل شود و مشخص گردد آیا بودجه درخواست شده واقعی است یا نه؟

محقق بهتر است مشخص کند آیا واقعاً در شروع پروژه به یک مبلغ زیادی نیاز دارد یا میتواند پروژه را در یک دوره زمانی مشخصی به مراحل مختلف و با بودجه مشخص تقسیم نماید. در برخی موارد واقع بینانه نیست محقق انتظار داشته باشد یک پروژه جدید در ۶ ماه اول شروع هزینه، رشد زیادی داشته باشد و هزینه زیادی صرف آن شود. یک استراتژی خوب برای کار با سازمان تأمین کننده اعتبار این است که برای فاز اول پروژه مقدار کمتری پول تقاضا شود. محقق در پروپوزال خود باید چیزی را که انتظار دارد در کوتاهترین فاز ممکن به دست آورد مشخص کند و زمان را جهت درخواست مرحله بعدی اعتبار از سازمان تأمین کننده اعتبار را نیز مشخص کند.

این کار می تواند به سازمان تامین کننده اعتبار کمک کند تا به سادگی بتواند در صورت عدم موفقیت پروژه ارتباط خود را با آن قطع کنند. بنابراین مهم است که فاز اول پروژه با موفقیت طی شود. محقق باید بداند آیا مؤسسه تأمین کننده اعتبار مالی طبقه بندی بودجه ای خاصی دارد؟ آیا سازمان تأمین کننده اعتبار بودجه خاصی برای مقاصدی که در پروژه عنوان کرده است دارد؟ بعد از پاسخ به این سؤالات محقق می تواند بودجه پیشنهادی خود را در ردیفهای خاص تقسیم بندی و فهرست کند. ارزیابی دیگر هزینه های غیرقابل پیش بینی و غیرمستقیم (هزینه هائی که سازمان نیاز دارد) باید در طرح گنجانده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.