آشنایی با تجهیزات دستگاه چاپ دیجیتال

0

-1 سیستم گردش رنگ دستگاه:

حرکت یا گردش رنگ باید حرکتی مداوم بین هدها و محفظه اصلی نگهداری رنگ باشد تا از ورود هوا به داخل جوهر جلوگیری نماید.

بنابراین یک جریان ثابت بین این دو قسمت جاری است تا از رسوب رنگ و مسدود شدن هدها براثر خشک شدن جوهر جلوگیری شود.

-2فیلتراسیون:

سیستم فیلتراسیون :پیش از ورود رنگ ها به هد رنگها باید فیلتر شوند و از ورود ذرات درشت دانه و یا توده های جامد به هد جلوگیری شود تا ناژل ها مسدود نشود.

بارهای هد چاپ:

دونوع آرایش برای قرارگرفتن هدها داریم به دلیل اینکه این آرایش به میزان عرض کاشی بستگی دارد.-1نوع اول عرضی -2 نوع دوم به صورت مایل در صورت مایل بودن آرایش کیفیت و رزولوشن چاپ بیشتر از حالت عرضی است و همچنین تعداد هد ها بیشتر است.

تجهیزات الکترونیک و نرم افزاری ماشین چاپ دیجیتال:

کامپیوتر مرکزی وظیفه کنترل کلی سیستم را دارد با توجه به اینکه تصاویر بر مبنای پیکسل بر اینچ هستند دستگاه چاپ باید این فایل را به صورت فیزیکی به قطره/نقطه تبدیل کند و این بدان معنی است که چاپگر پاشش و یا عدم پاشش قطرات و میزان پاشش را کنترل میکند.این کار بااستفاده از RIPتوسط دستگاه انجام میشود.

*****دستگاه های چاپ دیجیتال باید قابلیت تنظیمات اولیه را نیز داشته باشند تا برای اعمال هر تغییر کوچک در هر طرح نیازی به دست کاری و تصحیح طرح اولیه نباشد.

 نتیجه گیری

باتوجه به اینکه چاپ دیجیتال در صنعت سرامیک به سرعت در حال گسترش است باید اطلاعات دقیقی از عملکرد دستگاه های چاپ و جوهرهای چاپ دیجیتال و محدودیت آن برای رفع آن در اقدامات بعدی در دسترس باشد.برای نوآوری در زمینه جوهرهای دیجیتال،کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن چه در رنگدانه به هنگام فرایند میکرونیزه کردن اتفاق می افتد می تواند مفید باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.