استفاده از سیستم شماره ای در مقالات علوم کاربردی

0

 استفاده از سیستم شماره ای در مقالات علوم کاربردی

شیمی                        علوم کامپیوتر              ریاضیات    فیزیک

در رشته های علوم کاربردی از سیستم شماره ای استفاده می شود اما تفاوت هایی نیز در رشته های مختلف – هم در استنادهای متنی و هم در مدخل های فهرست منابع – وجود دارد.

 شیمی: سبک انجمن شیمی آمریکا (ACS)

استناد درون متنی می توانید یکی از این دو روش را به کار ببرید. نظر استاد شیمی خود را درباره ی ترجیحات وی جویا شوید.

۱. هر کجا نیاز به آوردن ارجاعات داشتید، از اعداد بالانویسی شده استفاده کنشد.

۲. اعداد ارجاعی را درون پرانتز قرار دهید.

منابع خود را به ترتیبی که استفاده کرده اید شماره گذاری کنید، نه براساس حروف الفبا. اگر منبعی را تکرار کرده اید، همان عددی را که در ابتدا برایش ذکر کرده بودید، به کار برید و شماره ای جدید برای آن نگذارید.

فهرست منابع این فهرست را “منابع” نامگذاری کنید. مدخل ها را براساس ترتیب منابع در متن مرتب کنید، نه براساس حروف الفبا. شکل اساسی مدخل های رشته ی شیمی، در زیر نشان داده شده است. عناوین مقالات ژورنال ها به هیچ عنوان ذکر نمی شود. فقط تاریخ انتشار ژورنال ها درشت نوشته می شود. اگر نمی توانید حروف درشت را پرینت کنید، زیر تاریخ خطی موجدار بکشید (برای مثال: ۱۹۹۲).

توجه: شکل این مدخل های شیمی با راهنمای سبک ACS مطابقت دارد: داستادامه ای برای نویسندگان و سردبیرانی. ویراستار: جانت اس داد (واشنگتن دی سی: انجمن شیمی آمریکا، ۱۹۸۶).

علوم کامپیوتر

استناد درونی متنی از اعداد بالا نویسی شده استفاده کنید (همان طور که در بالا در مورد رشته ی شیمی توضیح داده شد، مانند این “) و سپس آنها را به همان ترتیبی که در متن مقاله آمده اند شماره گذاری کنید، نه براساس حروف الفبا،

فهرست منابع این فهرست را “آثار استنادی” نامگذاری کنید. منابع را به ترتیب دکر شده در متن مقاله شماره گذاری کنید، نه براساس حروف الفبا. در مورد کتاب ها، زیر عناوین خط بکشید. نام ناشر قبل از شهر محل انتشار می اید و نیازی به ذکر صفحات کتاب نیست اما در استناد درون متنی باید صفحات مربوط به تفاسیر و نقل قول های مستقیم را مشخص کرد. در مورد ژورنال ها، عنوان مقاله را در علامت نقل قولی قرار دهید

و فقط حرف اول از اولین لغت را با حروف بزرگ بنویسید؛ زیر نام ژورنال و شماره ی جلد خط بکشید؛ اگر شماره ی نسخه در دسترسی بود، آن را ذکر کرده و قبل از شماره ی صفحه (یا صفحات) قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.