بررسی خصوصیات جوهر چاپ دیجیتال

0

 

شکل دهی قطرات،سازگاری جوهر با ترکیبات دیگر،شکل گیری نقاط برروی سطح کاشی خصوصیات فیزیکی

-ویسکوزیته،فراریت جوهر،کشش سطحی،ثبات و پایداری جوهر،دانسیته،اندازه ذرات، ترکیب جوهر:مواد جامد،مدیوم،مواداضافه شونده

نیاع روشهای چاپ دیجیتال:

شیوه های چاپی که از تکنولوژی دیجیتال بهره می برند بسیار متنوع و در صنایع مختلف گسترده است اما به طور کلی انواع روشهای چاپ دیجیتال براساس نوع تکنولوژی دیجیتال مورد استفاده در آنها،به گروه های اصلی زیر تقسیم میشوند:

روش جوهرافشانی

روش الکترو فتوگرافی -1:روش دیجیتال مرکبی -2روش ترمزی

روش دیجیتال نوری یا پرتوی

روش چاپ DI (Direct Imaging)

روش حرارتی Thermal

صنعت چاپ دیجیتال نقطه عطفی برای سیستم چاپ محسوب میشود زیرا سه مولفه اصلی تنوع تولید، راحتی فرایند تولید و توجه به سلیقه مشتری رادر خود دارد این عوامل میتواند به واحد فروش کمک شایانی نماید تا بتواند محصولات متنوعی را براساس سلیقه مشتری در اختیار داشته باشد و همچنین در فرایند تولید نیز شرایط نسبت به سایر روشهای چاپ اسانتر است و هزینه های تولیدی نیز کاهش می یابد.

اجزای صحیح فرایند چاپ دیجیتال،نیازمند دقت در مراحل کار و تنظیمات است تا بتوان محصولی مطابق آن چه انتظار میرود به صورت صنعتی تولید نمود.

کالیبراسیون دستگاه های مرتبط با چاپ دیجیتال از قبیل:دوربین-اسکنر-مونیتور- دستگاه چاپ از نظر تنظیمات خطی و محدودیت های مربوط به جوهر چاپ ضروری است تا بتوان از نتیجه مطلوب در اجری کار اطمینان حاصل نمود.

باتوجه به مطالب گفته شده برای صنعت دیجیتال و مزایای نسبی ایجاد شده با وجود این صنعت،برای استفاده بهینه از این صنعت باید مواردی از جمله انتخای ماشین مورد نیاز با توجه به نیازهای شرکت تولیدی،مواد اولیه از جمله جوهر چاپ وسایر موارد ویژه،تعمیرات و نگهداری دستگاه چاپ دیجیتال و….. مورد بررسی و دقت نظر توسط شرکت های تولیدی قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.