دانلود مقاله اثر ضد سرطانی کمپلکس های جدید پالادیوم بر روی رده سلولی سرطان معده (AGS)

0

مقاله اثر ضد سرطانی کمپلکس های جدید پالادیوم بر روی رده سلولی سرطان معده (AGS) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در ۱۳۹۳ در مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان از صفحه ۷۲ تا ۷۹ منتشر شده است.
نام: اثر ضد سرطانی کمپلکس های جدید پالادیوم بر روی رده سلولی سرطان معده (AGS)
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آپوپتوزیس
مقاله پالادیوم
مقاله سرطان معده
مقاله سلول های ساقه تومور
مقاله نکروز

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: ماذنی محمد
جناب آقای / سرکار خانم: هادی زاده شهرام
جناب آقای / سرکار خانم: نجف زاده نوروز
جناب آقای / سرکار خانم: امانی مجتبی
جناب آقای / سرکار خانم: منصوری ترشیزی حسن

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: داروهای شیمی درمانی در درمان بیشتر بدخیمی ها بکار می روند، اما استفاده از داروهای شیمی درمانی آثار جانبی فراوانی به همراه دارد. بنابراین، امروزه ساخت و استفاده از داروهای جدید که نسبت به سلول های طبیعی کمتر سمی بوده و نسبت به سلول های بدخیم توان ویران کردن بالا داشته باشد دلخواه است که از آن میان می توان به داروهایی بر پایه پلاتین یا پالادیوم اشاره کرد.
هدف: بررسی اثر ضد سرطان کمپلکس های جدید پالادیوم بر رده سلولی سرطان معده.
مواد و روش ها: کمپلکس های جدید پالادیوم به نام های m-3، -۱ الکیلن بیس (دی تیوکربامات) بیس (۱، -۱۰ فنانترولین پالادیوم (II) نیترات ]که الکیلن می تواند پروپیلن (کمپلکس ۱)، بوتیلن(کمپلکس ۱) و یا اکتیلن (کمپلکس ۳) باشد[ در آزمایشگاه شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان ساخته شد و برای بررسی اثر سمی سلولی و ضد سرطانی آن بر رده سلول سرطانی معده(AGS)  از روش های ارزیابی کلونی و بررسی مرگ سلولی (آپوپتوز و نکروز) با رنگ آمیزی آکریدین اورنج/ اتدیوم بروماید استفاده شد.
نتایج: کمپلکس های جدید نسبت به همدیگر تاثیر گوناگون وابسته به غلظت دارند به طوری که کمپلکس ۱ در غلظت بیش از
۰٫۱ میکروگرم در میلی لیتر، کمپلکس ۲ در بیش از ۰٫۰۵ میکروگرم در میلی لیتر و کمپلکس۳ هم در بیش از ۱ میکروگرم در میلی لیتر باعث مرگ سلولی به صورت آپوپتوز و نکروز شدند و سنجش تعداد کلونی های شکل گرفته پس از تیمار با غلظت های نامبرده کمپلکس های پالادیوم، اختلاف معنی دار در مقایسه با کنترل نشان داد (P<0.001).
نتیجه گیری: غلظت پایین کمپلکس های پالادیوم با مشتق دی تیو کربومات می تواند باعث مرگ سلولی از نوع آپوپتوز و نکروز شده، تعداد کلونی سلولی را کاهش دهد و به عنوان داروی جایگزین در درمان سرطان معده بکار رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.