دانلود مقاله بررسی تاثیر طول دوره تصدی حسابرسی بر خطای سود پیش بینی شده در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

0

مقاله بررسی تاثیر طول دوره تصدی حسابرسی بر خطای سود پیش بینی شده در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۱ در بررسیهای حسابداری و حسابرسی از صفحه ۶۱ تا ۷۸ منتشر شده است.
نام: بررسی تاثیر طول دوره تصدی حسابرسی بر خطای سود پیش بینی شده در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
این مقاله دارای ۱۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله طول دوره تصدی
مقاله استقلال حسابرس
مقاله تخصص حسابرس
مقاله خطای سود پیش بینی شده

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: عزیزخانی مسعود
جناب آقای / سرکار خانم: صفروندی علیرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به ارتباط مستقیم بین کیفیت حسابرسی و کیفیت گزارشگری مالی، این پژوهش به بررسی چگونگی تاثیر طول دوره تصدی حسابرسی بر قابلیت پیش بینی سود حسابداری با تاکید بر میزان دقت (سطح خطا) سود پیش بینی شده مدیریت می پردازد. با استفاده از داده های شرکت های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار تهران، نتایج پژوهش نشان می دهد، در سال های اولیه دوره تصدی حسابرسی، میزان دقت سودهای پیش بینی شده مدیریت افزایش (خطای پیش بینی کمتر) و پس از آن کاهش (خطای پیش بینی افزایش) می یابد. این نتایج با فرضیه «تخصص حسابرس» که گویای افزایش کیفیت حسابرسی در سال های اولیه دوره تصدی به دلیل افزایش شناخت حسابرس از صاحبکار و فرضیه «استقلال حسابرس» که گویای کاهش در کیفیت حسابرسی در سال های بعدی طول دوره تصدی است، مطابقت دارد. نتایج این پژوهش شواهد تجربی درباره چرخش اجباری موسسات حسابرسی فراهم می آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.