دانلود مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش زنان به مدیریت بدن در ایران طی سه دهه اخیر (مطالعه موردی :اضافه وزن و چاقی در کرج)

0

مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش زنان به مدیریت بدن در ایران طی سه دهه اخیر (مطالعه موردی :اضافه وزن و چاقی در کرج) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۹۲ در مطالعات توسعه اجتماعی ایران از صفحه ۹۹ تا ۱۱۳ منتشر شده است.
نام: بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش زنان به مدیریت بدن در ایران طی سه دهه اخیر (مطالعه موردی :اضافه وزن و چاقی در کرج)
این مقاله دارای ۱۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مدیریت بدن
مقاله چاقی و اضافه وزن
مقاله پایگاه اقتصادی-اجتماعی زنان

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: میرزایی سیدمحمد
جناب آقای / سرکار خانم: زنجانی حبیب اله
جناب آقای / سرکار خانم: قربانعلی پور سحر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
این تحقیق با هدف مطالعه و بررسی عوامل اجتماعی موثر بر گرایش زنان به مدیریت بدن ، که به مراکز کاهش وزن در شهر کرج مراجعه نموده اند ، اجرا شده است . پس از نقد و بررسی دیدگاههای مرتبط با موضوع مورد تحقیق ، چهار چوب نظری بر اساس دیدگاههای گیدنز ، گافمن، بوردیو، مازلو تنظیم گردید. این تحقیق به لحاظ روش از نوع توصیفی – پیمایشی بوده و به لحاظ هدف از نوع همبستگی است . به منظور گرد آوری داده ها از پرسشنامه ای حاوی ۶۳ سوال ، استفاده شده است.
در راستای دستیابی به هدف تحقیق از ۸ مرکز کاهش وزن و تناسب اندام در پاییز ۱۳۹۱ ، تعداد ۱۰۰ نفر از زنان خود معرف برای کاهش و یا کنترل وزن بصورت نمونه در دسترس برای پاسخگویی به مقیاس های تحقیق انتخاب شدند.
یافته ها نشان دادند : وضعیت تاهل، وضعیت اشتغال ، تاثیرات رسانه ها ،رشد معنوی و خودشکوفایی، عادتهای تغذیه ای، مسوولیت پذیری درباره سلامت ، روابط بین فردی، مد و مدگرایی، مدیریت استرس، ورزش و فعالیت بدنی با میزان تمایل به تناسب اندام ارتباط معناداری داشتند. ولی بین سن ، میزان تحصیلات و پایگاه اقتصادی-اجتماعی افراد مورد مطالعه با میزان تمایل آنان به تناسب اندام ارتباط معناداری مشاهده نگردید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.