دانلود مقاله بررسی موفقیت بالینی و رادیوگرافی درمان های دندانپزشکی انجام شده تحت بیهوشی عمومی در کودکان مراجعه کننده به یکی از مراکز جراحی شهر یزد در بین سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰

0

مقاله بررسی موفقیت بالینی و رادیوگرافی درمان های دندانپزشکی انجام شده تحت بیهوشی عمومی در کودکان مراجعه کننده به یکی از مراکز جراحی شهر یزد در بین سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در آذر و دی ۱۳۹۳ در مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از صفحه ۱۵۳۳ تا ۱۵۴۲ منتشر شده است.
نام: بررسی موفقیت بالینی و رادیوگرافی درمان های دندانپزشکی انجام شده تحت بیهوشی عمومی در کودکان مراجعه کننده به یکی از مراکز جراحی شهر یزد در بین سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بیهوشی عمومی
مقاله مراقبت های دندانپزشکی
مقاله شکست ترمیم های دندانی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: بحرالعلومی زهرا
جناب آقای / سرکار خانم: غفوری فرد رویا
جناب آقای / سرکار خانم: سلیمانی صالح آبادی علی اصغر

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: بیهوشی عمومی یک گزینه درمانی ارزشمند برای کودکان کم سن در مرحله قبل از همکاری یا کودکان با مشکلات پیچیده پزشکی است که نیازمند درمان های دندانپزشکی وسیع هستند. با توجه به هزینه بالا و خطر بالقوه بیهوشی عمومی، مهم است که قابل اعتمادترین تکنیک ها و مواد برای تقویت میزان موفقیت درمان های دندانپزشکی به کار روند. این مطالعه با هدف بررسی موفقیت بالینی و رادیوگرافی درمان های دندانپزشکی انجام شده تحت بیهوشی عمومی در کودکان انجام گرفت.
روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 56 کودکی که در سال های 1385 تا 1390 در یکی از مراکز جراحی شهر یزد، درمان های دندانپزشکی را تحت بیهوشی دریافت کرده بودند و حداقل 6 ماه از درمان آنها گذشته بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. تحلیل آماری توسط آزمون Chi Sqauer و Fisher Exact برای مقایسه میزان موفقیت درمان های ترمیمی و کانال ریشه انجام شد.
نتایج: روکش فلزی زنگ نزن (SSC) موفق ترین درمان با بالاترین میزان موفقیت بود (%۹۹٫۲). SSC یک میزان شکست قابل توجه پایین تری نسبت به ترمیم های آمالگام و خلفی کامپوزیت دارد (%۲۸٫۶) (P<0.001). ترمیم های قدامی گلاس آینومر پایین ترین میزان (۶۹٫۲%) موفقیت را در میان همه انواع ترمیم ها دارد (p<0.001). موفقیت هر دو روش پالپوتومی و پالپکتومی به ترتیب با میزان ۹۷٫۳% و ۹۶٫۴% به طور قابل قبولی بالا بود.
نتیجه گیری: با توجه به میزان شکست ترمیم های آمالگام و کامپوزیت، یک طرح درمان قطعی شامل SSC، درمان پالپ و یا کشیدن ممکن است برای بازسازی دهانی کودکان تحت بیهوشی عمومی ترجیح داده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.