دانلود مقاله تاثیر سرمایه اجتماعی بر هویت ملی جوانان در شهر ارسنجان

0

مقاله تاثیر سرمایه اجتماعی بر هویت ملی جوانان در شهر ارسنجان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۱ در علوم رفتاری از صفحه ۷۵ تا ۹۰ منتشر شده است.
نام: تاثیر سرمایه اجتماعی بر هویت ملی جوانان در شهر ارسنجان
این مقاله دارای ۱۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سرمایه اجتماعی
مقاله هویت ملی
مقاله مشارکت اجتماعی
مقاله تعامل اجتماعی
مقاله اعتماد اجتماعی و تعلق اجتماعی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: گلشن محمودی فومنی محمدرسول
جناب آقای / سرکار خانم: اسکندری سعید

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
شکل گیری هویت و باز تعریف آن، تحت تاثیر عوامل گوناگونی است که از آن جمله می توان به کمیت و کیفیت روابط بین افراد در جامعه اشاره کرد. این عامل که در یک تعبیر کلی تر، سرمایه اجتماعی نامیده می شود، یکی از مهم ترین متغیرهای تاثیرگذار در شکل گیری و باز تعریف هویت ملی است. این مقاله به دنبال بررسی تاثیر شاخص های سرمایه اجتماعی بر هویت ملی جوانان به روش پیمایشی است.
یافته های پژوهش نشان می دهد که میزان سرمایه اجتماعی در جامعه از حد متوسط پایین تر است و همبستگی ضعیفی میان متغیرهای سرمایه اجتماعی و هویت ملی وجود دارد.
نتایج به دست آمده از آزمون های آماری، وجود رابطه بین هویت ملی با هر یک از شاخص های سرمایه اجتماعی را تایید می کنند. اما با وجود اینکه بین سایر شاخص های سرمایه اجتماعی با هویت ملی همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد ولی این همبستگی ضعیف است. در میان متغیرهای سرمایه اجتماعی، بین متغیر تعلق اجتماعی و هویت ملی همبستگی قوی تری وجود دارد. بنابراین باید در جهت تقویت احساس تعلق اجتماعی کوشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.