دانلود مقاله تاثیر نوسازی و رشد اقتصادی بر سیاستگذاری پدافند غیرعامل

0

مقاله تاثیر نوسازی و رشد اقتصادی بر سیاستگذاری پدافند غیرعامل که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۲ در مطالعات توسعه اجتماعی ایران از صفحه ۳۱ تا ۴۵ منتشر شده است.
نام: تاثیر نوسازی و رشد اقتصادی بر سیاستگذاری پدافند غیرعامل
این مقاله دارای ۱۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نوسازی
مقاله رشد اقتصادی
مقاله توسعه ساختاری
مقاله سیاستگذاری پدافند غیرعامل
مقاله شریان های حیاتی مقاومت

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: مصلی نژاد عباس

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سیاستگذاری پدافند غیر عامل تابعی از شکل بندی های اقتصادی و ضرورت های ساختاری در نظام سیاسی تلقی می شود. کشورهایی که روند رشد اقتصادی و نوسازی را طی می نمایند، از قابلیت های لازم برای سازماندهی پدافند غیرعامل برخوردارند. این امر نشان می دهد که نوسازی و رشد اقتصادی آثار خود را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ساختاری و راهبردی بجا می گذارد. تا کنون ادبیات پدافند غیرعامل در متون استراتژیک مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله تلاش می شود تا سیاستگذاری پدافند غیرعامل در جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرایندهای نوسازی و رشد اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد .
سیاستگذاری پدافند غیرعامل برای شرایط صلح، بحران و منازعه اجتناب ناپذیر خواهد بود. در هریک از دوران های یاد شده، سازماندهی و اجرای شکل خاصی از پدافند غیرعامل مورد توجه و تاکید قرار می گیرد. از آنجایی که روندهای نوسازی می تواند بر چگونگی و جهت گیری دفاعی ایران تاثیرگذار باشد، چنین مقوله ای آثار خود را در حوزه پدافند غیرعامل نیز بجا می گذارد. یکی از راهکارهای تدوین راهبرد دفاعی و امنیتی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران را می توان قدرت سازی در حوزه بازدارنده، تدافعی و پدافند غیرعامل دانست. هریک از سه مولفه یاد شده به عنوان پیامد اجتناب ناپذیری از روند نوسازی و توسعه اقتصادی تلقی می گردد. در این مقاله تلاش می شود تا آثار سیاست رشد اقتصادی در دوران پس از دفاع مقدس بر فرایندهای راهبردی از جمله پدافند غیر عامل مورد توجه قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.