دانلود مقاله تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک رفاه)

0

مقاله تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک رفاه) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان ۱۳۹۱ در علوم رفتاری از صفحه ۲۳ تا ۳۴ منتشر شده است.
نام: تبیین ارتباط رفتارهای شهروندی سازمانی با کارائی در صنعت بانکداری (مطالعه موردی بانک رفاه)
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رفتار شهروندی و سازمانی
مقاله کارآیی
مقاله بانکداری

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حسن پور اکبر
جناب آقای / سرکار خانم: جعفری طاهری حسن
جناب آقای / سرکار خانم: صداقت پور فرزانه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
همواره تلاش برای بهبود کارائی از روزهای اولیه شکل گیری رشته مدیریت به عنوان اصل خدشه ناپذیری بوده است که هر روز وارد مباحث جدیدتری می شود. یکی از این مباحث، مفهوم رفتار شهروندی سازمانی است که در حیطه رفتار سازمانی مطرح شده است. بر مبنای این مفهوم، نگرشها و رفتارهای کارکنان عاملی مهم در افزایش کارائی سازمانها می باشد. در این راستا نهادهایی همچون بانکها به منظور ادامه کار در عرصه رقابت، بدنبال روشهایی جهت بهبود کارائی و عملکرد شعب خویش می باشند و رفتار شهروندی سازمانی از طریق ترغیب کارکنان به انجام وظایفی بیش از آنچه در شرح شغل مشخص شده است، در تحقق این هدف کمک فراوانی می کند.
تحقیق حاضر یک تحقیق پیمایشی مبتنی بر روش همبستگی با استفاده از انتخاب نمونه است که در بین شعب بانک رفاه در شهر تهران انجام شده است. در این مقاله در فرضیه اصلی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و کارائی شعب و در فرضیات فرعی رابطه بین ابعاد رفتارشهروندی سازمانی (تحمل پذیری، وظیفه شناسی، فداکاری، وفاداری، توجه و احترام، مشارکت) و کارآیی شعب مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با کارآیی شعب رابطه معناداری وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.