دانلود مقاله سنتز نانوذرات طلا و مطالعه تاثیرات ضدمیکروبی آن بر روی هلیکوباکتر پیلوری

0

مقاله سنتز نانوذرات طلا و مطالعه تاثیرات ضدمیکروبی آن بر روی هلیکوباکتر پیلوری که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در خرداد و تیر ۱۳۹۳ در مجله دانشگاه علوم پزشکی قم از صفحه ۴۴ تا ۵۰ منتشر شده است.
نام: سنتز نانوذرات طلا و مطالعه تاثیرات ضدمیکروبی آن بر روی هلیکوباکتر پیلوری
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نانوذرات
مقاله عوامل ضدمیکروبی
مقاله هلیکوباکتر پیلوری

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: عبدالهی حمید
جناب آقای / سرکار خانم: جوادی علی
جناب آقای / سرکار خانم: زندمنفرد محمدرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: هلیکوباکتر پیلوری یک باکتری مارپیچ، گرم منفی و میکروآئروفیلیک است. این باکتری از عوامل اصلی ایجاد زخم معده می باشد. امروزه جهت درمان از چند دارو برای از بین بردن این باکتری استفاده می شود، که متاسفانه وجود مقاومت دارویی، درمان را دچار مشکل کرده است. استفاده از علم نانوتکنولوژی در پزشکی می تواند در آینده راه حل این مشکل باشد. از میان نانومتال ها، نانوذرات طلا دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می توان از آن در کاربردهای پزشکی استفاده کرد. لذا این مطالعه با هدف بررسی تاثیر نانوذرات طلا بر روی ایزوله های هلیکوباکتر پیلوری حساس و مقاوم به داروهای متداول درمانی انجام شد.
روش بررسی: ابتدا نانوذرات طلا به روش Turkevichسنتز شد، سپس خصوصیات اسپکتروفتومتری و میکروسکوپ الکترونی آنها مورد آنالیز قرار گرفت. فعالیت ضد هلیکوباکتر پیلوری نانوذرات طلای خالص به روش دیسک دیفیوژن و طبق استانداردهای CLSI انجام شد.
یافته ها: اندازه نانوذرات طلا ۱۰-۱۲nm و طول موج ماکزیمم نانوذرات طلا ۵۲۲nm به دست آمد. هیچ هاله عدم رشدی در اطراف دیسک های نانوذرات طلا در روش دیسک دیفیوژن در مورد ایزوله های حساس و مقاوم مشاهده نشد.
نتیجه گیری: یافته های این مطالعه نشان داد غلظت پایین نانوذرات طلا بر روی ایزوله های هلیکوباکتر پیلوری هیچ تاثیری ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.