دانلود مقاله مقایسه مدل های ارزیابی مواجهه، قضاوت خبره و آنالیز بیز در پیش بینی مواجهات تنفسی در صنعت کاشی

0

مقاله مقایسه مدل های ارزیابی مواجهه، قضاوت خبره و آنالیز بیز در پیش بینی مواجهات تنفسی در صنعت کاشی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۹۲ در طب کار از صفحه ۵۲ تا ۵۹ منتشر شده است.
نام: مقایسه مدل های ارزیابی مواجهه، قضاوت خبره و آنالیز بیز در پیش بینی مواجهات تنفسی در صنعت کاشی
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ارزیابی مواجهه
مقاله مواجهه تنفسی
مقاله آنالیز بیزی
مقاله مدل های مواجهه

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: زارع سخویدی محمدجواد
جناب آقای / سرکار خانم: میهن پور حمیده
جناب آقای / سرکار خانم: فلاح زاده حسین
جناب آقای / سرکار خانم: مستغاثی مهرداد
جناب آقای / سرکار خانم: حلوانی غلامحسین
جناب آقای / سرکار خانم: سموری فاطمه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: قضاوت خبره و مدل های مواجهه به طور گسترده ای جهت برآورد مواجهه تنفسی در محیط های شغلی به کار می روند. با این حال هنوز نمی توان آنها را جایگزین روش های معمول نمونه برداری دانست. هدف این مطالعه کاربرد آنالیز بیز از طریق تلفیق نتایج دو مدل SSA (Structured Subjective Assessment Method) و MEASE (Material Estimated and Assessment of Substance Exposure) با داده های نمونه برداری و بررسی نقاط ضعف و قوت هر کدام از راهکارها می باشد.
روش بررسی: این مطالعه به صورت تحلیلی – مقطعی بر روی وظیفه توزین و بسته بندی مواد اولیه در یک صنعت معدنی انجام گرفت. جهت تعیین غلظت آلاینده های هوا، نمونه برداری از هوا صورت پذیرفت و با روش وزن سنجی تعیین مقدار شد. سه کارشناس غلظت آلاینده را بر اساس مدل های SSA و MEASE ارزیابی نمودند. آنالیزهای آماری توصیفی و بیزی داده ها انجام پذیرفت.
یافته ها: هر سه روش میزان مواجهه را بیشتر از حد مجاز ارزیابی نمودند و میانگین غلظت در آنها تفاوت معنی داری نداشت (p=0.435). هر چند روش SSA از پراکندگی بالاتری (RSD=%74) نسبت به روش نمونه برداری (RSD=%53) برخوردار بود و تفاوتی بین پراکندگی در دو روش نمونه برداری و MEASE وجود نداشت، استفاده از SSA به عنوان توزیع پیشین ارزیابی محتاطانه تری را نسبت به MEASE ارائه داد (گروه کنترل ۴: برابر ۰٫۷۴ در برابر ۰٫۵۴).
نتیجه گیری: استفاده از مدل SSA می تواند به عنوان جایگزینی در تعیین توزیع پیشین احتمال در آنالیز بیزی داده ها در بهداشت حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. مدل MEASE در مقایسه با SSA برای برآورد مواجهه استنشاقی از کارآیی کمتری برخوردار بوده و نیازمند مطالعات اعتبارسنجی بیشتری می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.