نخبگان علمی برگزیده جایزه بنیاد فرهنگی البرز مشخص شدند

0

حیدر ارشدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه آیین (ویژه نیمه اول امسال) قدردانی از ۶۰ نخبه علمی انتخاب شده کشور در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در هتل ارم تهران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این آیین پنج دانشمند در رشته های علوم پزشکی، انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه مورد تقدیر قرار گرفته و به هر نفر مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان وجه نقد به همراه نشان ویژه البرز اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر مخترع در موضوعات مختلف علمی نیز برای دریافت تندیس و لوح تقدیر انتخاب شده اند، گفت: مبلغ ۷۰ میلیون تومان نیز به هر یک از این مخترعین اهدا می شود.

ارشدی با بیان اینکه بر اساس انتخاب هیئت داوران هفت نفر از طلاب شرکت کننده نیز واجد شرایط دریافت جایزه البرز معرفی شده اند، ادامه داد: بر همین اساس به هر نفر از طلاب یادشده مبلغ ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه تندیس و لوح ویژه بنیاد فرهنگی البرز ارائه خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز اظهار داشت: در این ارتباط ۴۳ نفر از دانشجویان رشته های علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه و غیره حائز دریافت جایزه ۵۰ میلیون تومانی بنیاد البرز به همراه تندیس و لوح تقدیر انتخاب شدند.

به گفته ارشدی، در مجموع در فراخوان اعلام شده ۲۸۶۲ نفر در سامانه جایزه البرز ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۴۳ نفر به مرحله داوری راه پیدا کردند که در نهایت ۶۰ نخبه علمی کشور به مناسبت گرامیداشت شستمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع شرکت کنندگان ۴۲ درصد را خانم ها و مابقی را آقایان تشکیل دادند، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود ۲۳ درصد شرکت کنندگان در فراخوان اعلام شده به استان تهران، ۹ درصد استان اصفهان و ۸ درصد به استان آذربایجان اختصاص دارد.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش­‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی تاسیس شد. این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.